Processen
Uw primaire, of horizontale, processen gaan van begin tot einde over de producten die u levert. Het zijn de processen die bijdragen aan het realiseren van de strategie. Productontwikkeling, inkoop, marketing, communicatie, productie, verkoop, administratie, levering, klantenservice. Hierin is veel te verliezen en veel te winnen. Elke verbetering in elk proces kan waarde toevoegen en kosten verlagen.

Basic:
processen
Processen dragen belangrijk bij aan het realiseren van de strategie.
Vragen
Aan de hand van bijvoorbeeld de volgende vragen kan een beoordeling gemaakt worden van de kwaliteit van de huidige processen.
- Bent u zich bewust van de kwaliteit van deze processen?
- Zijn er nog veel papieren processen met handmatige gegevensinvoer?
- Laat u veel potentie liggen of zijn misschien de kosten van sommige processtappen veel te hoog?
- Het verticale proces, de belangrijkste is het planning- & budgettingproces, gaat over het verzamelen van behoeften van de verschillende afdelingen en het prioriteren daarvan. En het sturen van acties en toewijzen van geld, training, projecten et cetera. Is er een goed planningsproces binnen de organisatie?
Procesverbetering
De kwaliteit van de verschillende processen, en het relatieve belang, kan op verschillende manieren beoordeeld en verbeterd worden. Ik heb daar verschillende methoden voor zoals userstories of flowcharts, die gebruikt worden voor digitaliseren van het proces en het oplossen van knelpunten.
Hoe zien de processen en de basis van uw organisatie er uit?
Laat uw gegevens achter en ik neem contact op voor een gratis inspirerend gesprek over de basis van uw organisatie:







Terug naar het 5-Basicsmodel of
kies de volgende basic: HRM